Aktuality
Aktuality
Na úvod dodáváme: Nejedná se o chybu, naše exkurze, které se zúčastnila A1B a 2A, se musela konat až 2. května. Prý se školní akce v době státního svátku, přestože se slaví i práce učitelů, prostě nedělají… Nevadí, den jsme tedy počkali. J Máj je také lásky čas, o důvod více abychom se jako obdivovatelé a milovníci automobilů mohli jet pokochat veterány a speciály v Olomouci a Kopřivnici.
Cesta ubíhala pomalu, protože jsme se nemohli dočkat, až dorazíme na místo určení. Kopřivnice nás přivítala docela pěkným počasím a my se nedočkavě vyhrnuli z autobusu na parkovišti, které bylo jen pár kroků od vstupu do muzea Tatry. Vyučující zaplatili vstupné, paní uvaděčka nás odpočítala a hurá mezi exponáty. Od prvních metrů jsme mohli při procházce historii na čtyřech kolech nechat oči na unikátech z dílny firmy Tatra, ať už se jednalo o nákladní nebo osobní automobily této slavné značky. Velmi nás zaujala zvláště legendární upravená tatrovka T815 pana Lopraise, se kterou poprvé zvítězil v roce 1988 v Rallye Paříž-Dakar.
Po hodině a půl přišel čas na druhý vrchol naší exkurze, který se nalézal o několik desítek kilometrů jižněji v Olomouci, proto následoval rychlý přesun do hanácké metropole. Jen krátce před naší návštěvou se Veteran Arena podrobila rekonstrukci, aby mohla pojmout více exponátů. V jejích prostorách na nás čekaly nejen desítky naleštěných veteránů, které vypadaly, jako by sjely z výrobní linky, ale také pan průvodce s velmi zajímavými informacemi o vystavených krasavcích. Řadu z nás jistě ohromilo, že celková cena prezentovaných automobilů a motocyklů se pohybuje v řádech stovek milionů korun.
Z akce jsme se vrátili nadšení a navíc včas. Na silnicích nám přálo štěstí. S klidným svědomím můžeme obě místa doporučit k návštěvě – na své si přijdou jak odborníci na automobilní techniku, tak obdivovatelé reálií života našich pradědečků. Rádi bychom se opět podívali na nějaké zajímavé místo.
Žáci třídy 2A