Aktuality
Aktuality
24.-25.3. 2022 ‚s-Hertogenbosch – Koning Willem I College
Během 24-25.3.2022 měli studenti ISŠA Brno, v rámci projektu ERASMUS+, možnost srovnat své znalosti a schopnosti se zahraniční špičkou v oboru mechanik jednostopých vozidel.
Europacup je prestižní soutěž s několikaletou tradicí. Při letošním ročníku se utkalo pět zemí (Polsko, Německo, Nizozemsko, Švýcarsko a Česká republika) z každého státu byli vybráni dva studenti. Celkem se tedy sešlo deset soutěžících, aby se utkali o první místo absolutní špičky v oboru. Europacup 2022 se konal na domácí půdě Nizozemska, které mělo v pořádání soutěže premiéru. Jak se jim soutěž povedla? Jak se dařilo našim klukům? A jaké rozdíly jsou mezi studiem oboru mechanik motocyklů u nás a v zahraničí, to vše vám přiblížíme v tomto článku.
Na soutěž jsme vyrazili den předem, přes Prahu, Leipzig, Dortmund až do ‚s-Hertogenbosch
Dorazili jsme kolem oběda. Ubytovali jsme se v hotelu ve středu města a vydali se na první meeting. Překvapením nám bylo, nejen cihlové provedení všech zdí budov ve městě, ale také neskutečné ticho. Doprava po městě je až z 80% na kole a díky infrastruktuře cyklistických stezek a cest také velmi bezpečná.
První meeting probíhal v podobě seznámení se s prostředím školy a časovým harmonogramem. Poté jsme byli rozděleni do pěti skupin namícháni národnostmi, abychom měli možnost se seznámit s ostatními soutěžícími a prolomit nervozitu jazykové bariéry.
Pořadatelé nás vybavili elektrokoly a papírem. Na papíře byly QR kódy, které po naskenování ukázaly trasu, po které jsme se vydali poznávat jednotlivé místa města. Navštívili jsme místní restauraci s tradičním místním desertem tzv. bossche bol, což je krém potažený čokoládou. Na další zastávce jsme měli možnost navštívit servis a prodejnu Harley-Davidson, navštívili jsme také místní specifické bydlení tzv. bolwoningen. Jedním z posledních míst byla půjčovna a servis kol, elektrických i těch standardních jak je všichni známe. Závěrem dne byla prohlídka jednotlivých stanovišť soutěže.
Soutěžní den
V 8:30 bylo odstartováno
Se soutěžícími z jiných zemí jsme se utkali na pěti stanovištích.
Na každém stanovišti byli zároveň oba zástupci, ze stejné země, abychom si nemohli předávat informace o přestávkách. Každé stanoviště bylo na hodinu a půl:
Soutěž probíhala ve velmi dobře vybavených prostorách školy a s novými motocykly. Hodnotila se nejen finální kompletace, ale také estetika, pořádek na pracovišti, odbornost, užívání specifických přípravků a utahovacích momentů.
1 |
Maxim Hurlimann (CH) |
731 |
2 |
Jos Verhoeven (NL) |
725 |
3 |
Julian Dietz (D) |
716 |
4 |
David Boušek (CZ) |
702 |
5 |
Marián Janíček (CZ) |
700 |
6 |
Florian Hartmann (CH) |
700 |
7 |
Jeffrey van den Berg (NL) |
690 |
8 |
Kevin Wessmann (D) |
642 |
9 |
Marcin Pieta (PL) |
637 |
10 |
Milosz Jamroz (PL) |
626 |
I přes umístění těsně pod podiem jsme byli velice šťastní, že jsme mohli reprezentovat školu a Českou republiku na mezinárodní úrovni.
Získali jsme nejen obrovské množství zkušeností, ale také nové přátele.
Dále jsme také zjistili, že nás jako mechaniky připravuje naše škola daleko lépe než naše kolegy v zahraničí.
U nás se učíme být schopni si nejen odborně počínat dle manuálu, ale také řešit neobvyklé závady a umět je vyřešit. Máme více teoretických hodin a díky tomu vědomostí a můžeme se uplatit v širším spektru servisů a značek, zatímco naši zahraniční kolegové jsou na začátku svého studia přiděleni k autorizované značce a v ní setrvávají jak studijně tak následně postupem času i pracovně.
Jak by řekli naši mistři „Czech golden hands“.
Děkujeme všem, co se na projektu podíleli.
Především ti, kteří nám vytvořili nejen zázemí, ale také se s námi dopravovali a připravovali nás na soutěž
Jmenovitě: Pavel Krejčí, Jan Kašparec, Ondřej Svoboda, Tomáš Doubravský
Text: David Boušek